Pitch gewonnen, februari 2008
Ons jaar begon goed: een telefoontje van SenterNovem of we mee wilden doen aan een pitch voor de congresorganisatie van 3 dagen in 2008! Natuurlijk, aan de slag, mouwen opstropen!
En we hebben gewonnen, dat geeft een heerlijk gevoel! Het had veel tijd aan voorbereiding gevraagd. Ik snap dan ook wel de insteek van aRTi Producties met hun onderzoek Betaalde pitches.
Toch ben ik het niet eens met Rein Korthals Altes; betaalde pitches vind ik voor de ‘zekerheids zoekers’. We zijn toch allemaal ondernemers? Dus gaan we ervoor! Het is tenslotte je eigen keuze of je wel of niet meedoet. En als je één van de 7 bureaus bent, tsja, moet je wellicht kijken of dit wel de klant is waar je veel toegevoegde waarde kan bieden. Of een creatieve eerste zet bedenken, die niet veel tijd kost maar je wel door die 1e ronde heen helpt.
Deze discussie speelt in de reclame branche ook al jaren. Het komt mij een beetje over als ‘zeuren’. No guts no glory, ga ervoor en ‘sometimes you win, sometimes you lose’.