Maximale impact met congres checklist, november 2015

Het organiseren van een congres of netwerk event is niet voor iedereen dagelijks werk. Maar omdat een live bijeenkomst nog steeds gezien wordt als de krachtigste communicatietool, krijgen veel organisaties hier wel mee te maken. Dan ontstaan er vragen zoals: Hoe kom ik aan voldoende (goede) deelnemers? Hoe zorg ik ervoor dat de bijeenkomst intern gedragen wordt?

Hoe ga ik om met het budget? En hoe zet ik nu echt een onderscheidend programma neer?

Congresbureau CommGres biedt sinds kort een congres checklist op maat. ‘We merken dat er in de markt veel onduidelijkheden zijn over wat de juiste aanpak is bij het organiseren van een succesvol congres. Maar niet bij iedereen leven dezelfde vragen of dilemma’s. Daarom hebben we een checklist in drie delen ontwikkeld. Zo kunnen we met onze kennis iedereen op weg helpen om een congres met maximale impact te organiseren,’ vertelt Marga Groot Zwaaftink van CommGres.
Drieledig
In de drie delen ‘Inhoud & Financiën’, ‘Communicatie & Sponsoring’ en ‘Logistiek’ worden verschillende vragen, dilemma’s en uitdagingen behandeld. Zo komt het vaststellen van je doel in meetbare termen in deel  één aan de orde. In het tweede deel wordt dé uitdaging van deze hectische tijd behandeld: hoe krijg ik deelnemers in beweging om naar mijn bijeenkomst te komen? Het derde deel gaat over het opzetten van een vlekkeloze organisatie. Daarnaast biedt ieder deel handvaten voor zowel inhoudelijke als praktische zaken waar je in de uitvoering tegenaan kunt lopen.
Meer informatie over de congres checklist vind je hier waar je een van de checklists kunt aanvragen.